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査読付原著論文

  1. 井上 円,幸田 健介,チェング ケルビン,山中 敏正,益子 宗:自動配送ロボットの走行情報に関するAR表示がもたらす周辺歩行者への心理負荷低減,情報処理学会トランザクションデジタルプラクティス,Vol.4 No.3,2023.[link]
  2. Matheus TYMBURIBA ELIAN, Suomiya BAO, Soh Masuko, Toshimasa Yamanaka: Designing Gender Ambiguous Voice Agents, International Journal of Affective Engineering, Vol.22, No.1, pp.53-62, 2023.[link]
  3. Jin Nakazato, Zongdian Li, Kazuki Maruta, Keiichi Kubota, Tao Yu, Gia Khanh Tran, Kei Sakaguchi, Soh Masuko: MEC/Cloud Orchestrator to Facilitate Private/Local Beyond 5G with MEC and Proof-of-Concept Implementation, Sensors 22, no. 14: 5145, MDIP, 2022.[link]
  4. Oscar E. SAKAY R., Soh Masuko, Toshimasa Yamanaka: The Impression of Deliciousness through Food Photography, International Journal of Affective Engineering, Vol.21, No.1, pp.67-76, 2022. [link]
  5. 武笠 知幸, 河上 洋樹, 安川 宏輝, 丹澤 朋世, 佐藤 可士和, 中村 勇吾, 山 健太郎, 鈴木 朗裕, 沢木 和樹, 石合 美紀, 水田 賢二, 清水 優花, 高橋 祐規, 原田 英聡, 谷口 充大, 石田 多朗, 益子 宗: UNLIMITED SPACE : 日常世界とデータ世界を繋ぐインタラクティブインスタレーション, デザイン学研究 作品集, No.27, vol.1, pp.34-39, 2021.[link]
  6. Yuhan Liu, Yuzhao Liu, Shihui Xu, Kelvin Cheng, Soh Masuko, Jiro Tanaka: An Interactive AR-Based Virtual Try-on System Using Personalized Avatars: Augmented Walking and Social Fitme International Journal on Advances in Systems and Measurements, vol.14, no 1 & 2, pp.69-81, 2021.[link]
  7. N. Kuratomo, H. Miyakawa, S. Masuko, T. Yamanaka, K. Zempo: Effects of Acoustic Comfort and Advertisement Recallability on Digital Signage with On-Demand Pinpoint Audio System, Applied Acoustics 2021, Vol.184, 108359, 2021. [link]
  8. SAKAY RODRIGUEZ Oscar Eduardo, Soh Masuko, Toshimasa Yamanaka: A Method for Evaluating Food Image Complexity from the Photographer’s Perspective, International Journal of Affective Engineering, Vol.20, No.3, pp.181-187, 2021.[link]
  9. Yuzhao Liu, Yuhan Liu, Shihui Xu, Kelvin Cheng, Soh Masuko, Jiro Tanaka: Comparing VR- and AR-Based Try-on Systems Using Personalized Avatars, Electronics, Special Issue: Human Computer Interaction and Its Future, 2020, 9(11), 1814, November 2020 (Impact Factor 2.412)[link]
  10. 勝部 里菜,益子 宗,内山 俊朗:engawa:プライバシーを考慮した空間可視化システム,デザイン学研究 作品集,No.24,pp.6-11,2018.
  11. 工藤 優香,益子 宗,山中 敏正:消費者の購買における認知的不協和とオンラインレビューの関係,日本感性工学会論文誌,Vol.17, No.4, pp.375-380,2018.
  12. 勝部 里菜,牟田 将史,益子 宗,内山 俊朗:heartbeat:心拍の変化を活用したエンターテインメントシステム,デザイン学研究 作品集,No.23,pp.84-89,2017.
  13. Oscar E.SAKAY R., Soh MASUKO, Toshimasa YAMANAKA:Differences of Cast Shadows on Food Image Perception, In Proceedings of international Association of Societies of Design Research 2017(IASDR 2017), pp.1850-1857, 2017.
  14. 新里 圭司,益子 宗,関根 聡:オノマトペを利用した商品の使用感の自動抽出,情報処理学会論文誌, Vol.56, No.4, pp.1305-1316, 2015.
  15. 大河原 一輝,平野 廣美,益子 宗,星野 准一:ショッピングモール型ECサイトにおける店舗情報視覚化システムの提案,情報処理学会論文誌, Vol.56, No.3, pp.847-855, 2015.
  16. Alex Yong-Sang Chia, Keita Yaegashi, Soh Masuko:Preserving Maximum Color Contrast in Generation of Gray Images, In A.Fred, M.De Marsico and A.Tabbone (Eds.):Pattern Recognition Applications and Methods (Revised Selected Papers from ICPRAM 2014), Lecture Notes in Computer Science 9443, pp.252-262, Springer International Publishing, 2015. (Invited extended version of paper selected from the Third International Conference, ICPRAM 2014, Angers, France, March 6-8, 2014)
  17. 益子 宗,Shirmenbaatar Myagmarsuren,酒巻隆治:KiTeMiROOM:モバイル端末のためのファッションコーディネート支援システム,電子情報通信学会論文誌, Vol.J96-D, No.10, pp.2286-2294, 2013.
  18. 益子 宗,加茂 浩之,阿部 浩士,竹中 孝真:HITOKE:行列表現を用いたネット購買情報の可視化の検討,芸術科学会論文誌, Vol.11, No.3, pp.37-46, 2012.
  19. 益子 宗,星 鉄矢,平野 廣美:文字認識信頼度と視覚的特徴量を用いた画像内文字検索システムの提案, 情報処理学会論文誌, Vol.51, No.9, pp.1520-1529, 2010.
  20. Soh Masuko, Junichi Hoshino:Head-eye animation corresponding to a conversation for CG characters, Computer Graphics Forum, vol.26, no.3, pp.303-311, 2007.(Presented at Eurographics 2007)
  21. 益子 宗,星野 准一:心拍数制御を用いた運動支援ゲームの提案,芸術科学会論文誌,6(3),pp.136-144,2007.
  22. Soh Masuko,Junichi Hoshino:Generating Head-Eye Movement for Virtual Actor, Systems and Computers in Japan, 37(12), 33-44, 2006.
  23. 益子 宗,星野 准一:仮想俳優のための頭部・眼球動作の生成 ,電子情報通信学会論文誌,Vol.J88-D-II,No.3,pp.585-595,Mar.2005.

国際会議

  1. Shogo Aoyagi, Kelvin Cheng, Soh Masuko, Keiichi Zempo: Gaze Cue Switcher for Joint Attention in VR Remote Tourism, ACM SUI 2003, 2003. (to appear)
  2. Takayoshi Yamada, Cheng Kelvin, Soh Masuko, Keiichi Zempo: Effect of Confidentiality of Service Provider’s Input Behavior on Customer Satisfaction in Face-to-Face Customer Service, The 8th International Conference on Serviceology (ICServ2023) , 2023. (to appear)
  3. Hsuehhan Wu, Kelvin Cheng, Madoka Inoue, Soh Masuko:Mixed Reality Racing: Combining Real and Virtual Motorsport Racing, ACM SIGGRAPH 2023,No.19, pp.1–2, 2023.
  4. Keisuke Naito, Rina Katsube, Jun Aoki, Kelvin Cheng, Soh Masuko,Toshiaki Uchiyama:OTOMO: Electric Wheelchair-Type Remote Communication Mobility, IEEE GCCE 2022.
  5. Cheng, K., Koda, K., and Masuko, S., “Reimagining the Stadium Spectator Experience using Augmented Reality and Visual Positioning System” in Adjunct Proceedings of the 21st IEEE International Symposium for Mixed and Augmented Reality (ISMAR 2022), Singapore, IEEE, pp.786-787.
  6. Tymburiba Elian, Matheus; Masuko, Soh; Yamanaka, Toshimasa, “Who are you talking to? Considerations on Designing Gender Ambiguous Voice User Interfaces”, International Conference on Kansei Engineering and Emotion Research (KEER2022), 2022. (Accepted)
  7. Keishi Tokugawa, Kazuki Maruta, Keiichi Kubota, Kei Sakaguchi, Jin Nakazato, Mitsuhiro Kuchitsu, Soh Masuko, “Design of mmW Digital Twin Platform Toward B5G/6G — High-Precision Measurement System and Relay Station Deployment–”, IEEE 33rd Annual International Symposium on Personal, Indoor and Mobile Radio Communications (PIMRC), 2022. (Accepted)
  8. Yamada, T., Cheng, K., Masuko, S., and Zempo, K., “ ‘This’ and ‘That’ in Teleshopping with Possessive Telepresence Systems using 5G Mobile Networks” , pp.326-329, Augmented Humans International Conference 2022, 2022.
  9. Shihui Xu, Yuhan Liu, Yuzhao Liu, Jiro Tanaka, Kelvin Cheng, Soh Masuko, Rethinking the Fashion Show: A personal daily life show using Augmented Reality. The Thirteenth International Conference on Advances in Computer-Human Interactions (ACHI 2020), pp.399-407, November 2020.
  10. Yuhan Liu, Yuzhao Liu, Shihui Xu, Jingyi Yuan, Xitong Sun, Kelvin Cheng, Soh Masuko, Jiro Tanaka: 3D Virtual Try-On System Using Personalized Avatars: Augmented Walking in the Real World. The Thirteenth International Conference on Advances in Computer-Human Interactions (ACHI 2020), pp.391-398, November 2020.
  11. Shihui Xu, Jingyi Yuan, Xitong Sun, Yuhan Liu, Yuzhao Liu, Kelvin Cheng, Soh Masuko, Jiro Tanaka: Augmented Reality Fashion Show using Personalized 3D Human Models. 22nd International Conference on Human-Computer Interaction (HCI International 2020), Lecture Notes in Computer Science, vol 12184, Springer, pp.435-450, July 2020. 
  12. Zhinan Li, Ruichen Ma, Kohei Obuchi, Boyang Liu, Kelvin Cheng, Soh Masuko, Jiro Tanaka: Augmented Reality Shopping System through Image Search and Virtual Shop Generation. 22nd International Conference on Human-Computer Interaction (HCI International 2020), Lecture Notes in Computer Science, vol 12184, Springer, pp.363-376, July 2020.
  13. Kei Kobayashi, Kazuma Nagata, Soh Masuko, Junichi Hoshino: FUROSHIKI: Augmented Reality Media That Conveys Japanese Traditional Culture , ACM SIGGRAPH VRCAI 2019, Short Paper, No. 27, 2019.
  14. Noko Kuratomo, Kazuki Yamada, Soh Masuko, Toshimasa Yamanaka, Keiichi Zempo: Effect of Attention Adaptive Personal Audio Deliverable System on Digital Signage, ACM SIGGRAPH ASIA 2019, Technical Briefs, pp. 118-121, 2019.
  15. Hao Dou, Zhinan Li, Minghao Cai, Kelvin Cheng, Soh Masuko, Jiro Tanaka: Show Something: Intelligent Shopping Assistant Supporting Quick Scene Understanding and Immersive Preview, 21st INTERNATIONAL CONFERENCE ON HUMAN-COMPUTER INTERACTION (HCII 2019), pp.205-218, 2019.
  16. Shihui Xu, Bo Yang, Boyang Liu, Kelvin Cheng, Soh Masuko, Jiro Tanaka: Sharing Augmented Reality Experience Between HMD and Non-HMD User, 21st INTERNATIONAL CONFERENCE ON HUMAN-COMPUTER INTERACTION (HCII 2019), pp.187-202, 2019.
  17. Minghao Cai, Soh Masuko, Jiro Tanaka: Analyzing Interaction in Remote Joint Shopping System, The 12th International collaboration Symposium on Information, Production and Systems (ISIPS 2018), pp.57-58, 2018.(Excellent Paper Award)
  18. Boyang Liu, Soh Masuko, Jiro Tanaka: Gamified Point System On Mobile Device, The 12th International collaboration Symposium on Information, Production and Systems (ISIPS 2018), pp.59-60, 2018.
  19. Yuki Ueda, Kazuma Nagata, Soh Masuko, Junichi Hoshino: Reorientation Method to Suppress Simulator Sickness in Home VR Contents Using HMD, In Proceedings of the International Conference on Entertainment Computing(ICEC2018), pp.228-234, 2018
  20. Kazuma Nagata, Soh Masuko, Junichi Hoshino: Construction of mixed reality story environment based on real space shape, In Proceedings of the International Conference on Entertainment Computing(ICEC2018), pp.260-265, 2018.
  21. Boyang Liu, Soh Masuko, Jiro Tanaka: Interactive Point System Supporting Point Classification and Spatial Visualization, In Proceedings of the 20th International Conference on Human-Computer Interaction (HCI International 2018), HCI (4), pp.78-89,2018.
  22. Minghao Cai, Soh Masuko, Jiro Tanaka: Shopping Together: A Remote Co-Shopping System Utilizing Spatial Gesture Interaction, In Proceedings of the 20th International Conference on Human-Computer Interaction (HCI International 2018), HCI (3), pp.219-232,2018.
  23. Minghao Cai, Soh Masuko, Jiro Tanaka: Gesture-based Mobile Communication System Providing Side-by-side Shopping Feeling, In Proceedings of the 23rd International Conference on Intelligent User Interfaces Companion (IUI’18), No.2, 2018.
  24. Xuan Wang, Chunmeng Lu, Soh Masuko, Jiro Tanaka: Interactive Online Shopping with Personalized Robot Agent, In Proceedings of the 23rd International Conference on Intelligent User Interfaces Companion (IUI’18), No.12, 2018.
  25. Masahumi Muta, Yuka Ishikawa, Toshimasa Yamanaka, Soh Masuko: Oz’s Fitting Room: Fashion Coordination Support System by Digital Signage and Human-driven Virtual Agent, In Proceedings of the 7th ACM International Symposium on Pervasive Displays (PerDis 2018), Article No. 32, 2018.
  26. Yeongnam Chae, Jiu Xu, Bjorn Stenger and Soh Masuko: Color Navigation by Qualitative Attributes for Fashion Recommendation, In Proceedings of 2018 IEEE International Conference on Consumer Electronics (ICCE 2018), pp.559-561,2018.
  27. Yeongnam Chae, Daniel Crane, Bjorn Stenger and Soh Masuko: Image Placement Order Optimization for Mobile Commerce, In Proceedings of 2018 IEEE International Conference on Consumer Electronics (ICCE 2018), pp.115-119,2018.
  28. Keigo Matsumoto, Masahumi Muta, Kelvin Cheng, Soh Masuko: Selecting Moving Targets in AR using Head Orientation, In Proceedings of the International Conference on Artificial Reality and Telexistence & Eurographics Symposium on Virtual Environments(ICAT-EGVE), pp.21-22,2017.(IFIP, Best Poster Award 受賞)
  29. Nakazawa, Mitsuru; Muta, Masahumi; Ookawara, Kazuki; Masuko, Soh : ECEC2017: The Workshop on E-Commerce and Entertainment Computing, In Proceedings of the International Conference on Entertainment Computing (ICEC2017), pp. 502-506,2017.
  30. Yukihiro Achiha, Takayoshi Yamashita, Mitsuru Nakazawa, Soh Masuko, Yuji Yamauchi and Hironobu Fujiyoshi: Word Recognition by Combining Outline Emphasis and Synthesize Background, In Proceedings of the International Conference on Entertainment Computing (ICEC2017), pp.492-496,2017.
  31. Kelvin Cheng, Mitsuru Nakazawa and Soh Masuko: MR-Shoppingu: Physical Interaction with Augmented Retail Products using Continuous Context Awareness, In Proceedings of the International Conference on Entertainment Computing (ICEC2017), pp.452-455,2017.(IFIP, Best Poster Award 受賞)
  32. Masahumi Muta and Soh Masuko: Zapzap: Table Top Device Which Presents the Contents of The Book Vaguely to Support Browsing Books in the Bookstore, In Proceedings of the International Conference on Entertainment Computing (ICEC2017), pp.447-451,2017.
  33. Mitsuru Nakazawa, Jiu Xu and Soh Masuko: Delivering Active Fashion Advertisement to Potential Viewers, In Proceedings of the International Conference on Entertainment Computing (ICEC2017), pp.443-446,2017.(IFIP, Best Demo Award 受賞)
  34. Motoi Okuzono, Masafumi Muta, Soh Masuko, Hayaki Kawata and Jun’ichi Hoshino: Partner Character Attracting Consumers To Real Stores, In Proceedings of the International Conference on Entertainment Computing (ICEC2017), pp.423-426,2017.
  35. Motoi Okuzono, Masafumi Muta, Soh Masuko, Hayaki Kawata and Jun’ichi Hoshino: Tourist Spot Recommendation System with Image Selection Interface, In Proceedings of the International Conference on Entertainment Computing (ICEC2017), pp.419-422,2017.
  36. Syoichiro Ota, Hayaki Kawata, Masafumi Muta, Soh Masuko and Jun’Ichi Hoshino: AniReco: Japanese Anime Recommendation System, In Proceedings of the International Conference on Entertainment Computing (ICEC2017), pp.400-403,2017.
  37. Hayaki Kawata, Kazuki Ookawata, Masafumi Muta, Soh Masuko and Jun’IchiHochino: Lifestyle Agent: The Chat-oriented Dialogue System for Lifestyle management, In Proceedings of the International Conference on Entertainment Computing (ICEC2017), pp.396-399,2017.
  38. Kazuki Ookawara, Hayaki Kawata, Masafumi Muta, Soh Masuko, Takehito Utsuro and Jun’Ichi Hoshino: Deep Photo Rally: Let’s Gather Conversational Pictures, In Proceedings of the International Conference on Entertainment Computing (ICEC2017), pp.387-391,2017.(IFIP, Best Poster Award 受賞)
  39. Masafumi Muta, Soh Masuko, and Adiyan Mujibiya: PhySig: Incorporating Physical Products with Digital Signage in Shopping Environments, In Proceedings of the 2015 International Conference on Interactive Tabletops & Surfaces (ITS’15), pp. 289-294, 2015.
  40. Masafumi Muta, Soh Masuko, Keiji Shinzato, Adiyan Mujibiya: Interactive Study of WallSHOP: Multiuser Connectivity between Public Digital Advertising and private Devices for Personalized Shopping, In Proceedings of the 4th International Symposium on Pervasive Displays (PerDis ’15), pp.187-193, 2015.
  41. Soh Masuko, Masafumi Muta, Keiji Shinzato, Adiyan Mujibiya: WallSHOP: Multiuser Interaction with Public Digital Signage using Mobile Devices for Personalized Shopping, In Proceedings of the 20th International Conference on intelligent User Interfaces (IUI 2015), pp.37-40, 2015.
  42. Takuya Iwamoto, Soh Masuko: Lovable Couch: Dispelling Distrustful Feelings for Couples by Displaying Excitation Based on Heartbeat Changes, In Proceedings of the 6th Augmented Human International Conference (Augmented Human 2015), pp.157-158, 2015.
  43. Soh Masuko, Ryosuke Kuroki: AR-HITOKE: Visualizing Popularity of Brick and Mortar Shops to Support Purchase Decisions, In Proceedings of the 6th Augmented Human International Conference (Augmented Human 2015), pp.185-186, 2015.
  44. Masafumi Muta, Kenji Mukai, Ryoutarou Toumoto, Motoi Okuzono, Junichi Hoshino, Hiromi Hirano, Soh Masuko: Cyber Chamber: Multi-user Collaborative Assistance System for Online Shopping, In Proceedings of the 2014 ACM International Conference on Interactive Tabletops and Surfaces (ITS 2014), pp.289-294, 2014.
  45. Alex Yong-Sang Chia, Keita Yaegashi and Soh Masuko: Image Decolorization by Maximally Preserving Color Contrast, In Proceedings of the 3rd International Conference on Pattern Recognition Applications and Methods (ICPRAM 2014), pp.453-459, 2014.
  46. Yasuyuki Hayashi, Soh Masuko: Visualization of Dimension Measurement Using a Consumer Grade Tablet Camera-Audio Sensor, In Proceedings of the 2013 ACM International Joint Conference on Pervasive and Ubiquitous Computing (UbiComp 2013), pp.131-134, 2013.
  47. Masato Hagiwara, Soh Masuko: KooSHO: Japanese Text Input Environment based on Aerial Hand Writing, NAACL-HLT 2013, pp.24-27, 2013.
  48. Yasuyuki Hayashi, Soh Masuko: AteGau: Projector-Based Online Fashion Coordination System, In Proceedings of the extended abstracts of the 31st annual ACM conference on Human factors in computing systems (CHI EA ’13), pp.973-978, 2013.
  49. Shigaku Iwabuchi, Soh Masuko, Junichi Hoshino: Energy Management System for EV based on User Behavior Induction, In Proceedings of the extended abstracts of the 31st annual ACM conference on Human factors in computing systems (CHI EA ’13), pp.1671-1676, 2013.
  50. Soh Masuko, Yasuyuki Hayashi: KiTeMiROOM: A Fashion-Coordination System for Mobile Devices, In Proceedings of the extended abstracts of the 31st annual ACM conference on Human factors in computing systems (CHI EA ’13), pp.601-606, 2013.
  51. Soh Masuko, Hiroshi Abe: HITOKE: A Study of Queue Visualization of Internet Purchase Information, In Proceedings of the extended abstracts of the 31st annual ACM conference on Human factors in computing systems (CHI EA ’13), pp.1839-1844, 2013.
  52. Soh Masuko, Junichi Hoshino: Heart Rate Control method for a Fitness Game, In Proceedings of NICOGRAPH International, pp.101-106, 2007.
  53. Soh Masuko, Junichi Hoshino: A Fitness Game Reflecting Heart Rate,In Proceedings of the 2006 ACM SIGCHI international conference on Advances in computer entertainment technology(ACE’06), pp.53-59, 2006.
  54. Soh Masuko, Junichi Hoshino: Attentional Behavior Model for a Virtual Character, In Proceedings of the 2005 International Conference on Active Media Technology(AMT2005), pp.511-516, 2005.
  55. Soh Masuko, Junichi Hoshino: Conversational Locomotion of Virtual Characters, In Proceedings of the Social Intelligence and Interaction in Animals, Robots and Agents(AISB05), pp121.-127, 2005.
  56. Soh Masuko, Junichi Hoshino: Composite Head-Eye Motion Model, In Proceedings of the 10th International Conference on Virtual System and Multimedia(VSMM2004), pp.1126-1135, 2004.
  57. Shogo Aoyagi, Kelvin Cheng, Soh Masuko, Keiichi Zempo: Gaze Cue Switcher for Joint Attention in VR Remote Tourism, ACM SUI 2003, 2003. (to appear)
  58. Takayoshi Yamada, Cheng Kelvin, Soh Masuko, Keiichi Zempo: Effect of Confidentiality of Service Provider’s Input Behavior on Customer Satisfaction in Face-to-Face Customer Service, The 8th International Conference on Serviceology (ICServ2023) , 2023. (to appear)Hsuehhan Wu, Kelvin Cheng, Madoka Inoue, Soh Masuko:Mixed Reality Racing: Combining Real and Virtual Motorsport Racing, ACM SIGGRAPH 2023,No.19, pp.1–2, 2023.
  59. Keisuke Naito, Rina Katsube, Jun Aoki, Kelvin Cheng, Soh Masuko,Toshiaki Uchiyama:OTOMO: Electric Wheelchair-Type Remote Communication Mobility, IEEE GCCE 2022.
  60. Cheng, K., Koda, K., and Masuko, S., “Reimagining the Stadium Spectator Experience using Augmented Reality and Visual Positioning System” in Adjunct Proceedings of the 21st IEEE International Symposium for Mixed and Augmented Reality (ISMAR 2022), Singapore, IEEE, pp.786-787.
  61. Tymburiba Elian, Matheus; Masuko, Soh; Yamanaka, Toshimasa, “Who are you talking to? Considerations on Designing Gender Ambiguous Voice User Interfaces”, International Conference on Kansei Engineering and Emotion Research (KEER2022), 2022. (Accepted)
  62. Keishi Tokugawa, Kazuki Maruta, Keiichi Kubota, Kei Sakaguchi, Jin Nakazato, Mitsuhiro Kuchitsu, Soh Masuko, “Design of mmW Digital Twin Platform Toward B5G/6G — High-Precision Measurement System and Relay Station Deployment–”, IEEE 33rd Annual International Symposium on Personal, Indoor and Mobile Radio Communications (PIMRC), 2022. (Accepted)
  63. Yamada, T., Cheng, K., Masuko, S., and Zempo, K., “ ‘This’ and ‘That’ in Teleshopping with Possessive Telepresence Systems using 5G Mobile Networks” , pp.326-329, Augmented Humans International Conference 2022, 2022.
  64. Shihui Xu, Yuhan Liu, Yuzhao Liu, Jiro Tanaka, Kelvin Cheng, Soh Masuko, Rethinking the Fashion Show: A personal daily life show using Augmented Reality. The Thirteenth International Conference on Advances in Computer-Human Interactions (ACHI 2020), pp.399-407, November 2020.
  65. Yuhan Liu, Yuzhao Liu, Shihui Xu, Jingyi Yuan, Xitong Sun, Kelvin Cheng, Soh Masuko, Jiro Tanaka: 3D Virtual Try-On System Using Personalized Avatars: Augmented Walking in the Real World. The Thirteenth International Conference on Advances in Computer-Human Interactions (ACHI 2020), pp.391-398, November 2020.
  66. Shihui Xu, Jingyi Yuan, Xitong Sun, Yuhan Liu, Yuzhao Liu, Kelvin Cheng, Soh Masuko, Jiro Tanaka: Augmented Reality Fashion Show using Personalized 3D Human Models. 22nd International Conference on Human-Computer Interaction (HCI International 2020), Lecture Notes in Computer Science, vol 12184, Springer, pp.435-450, July 2020. 
  67. Zhinan Li, Ruichen Ma, Kohei Obuchi, Boyang Liu, Kelvin Cheng, Soh Masuko, Jiro Tanaka: Augmented Reality Shopping System through Image Search and Virtual Shop Generation. 22nd International Conference on Human-Computer Interaction (HCI International 2020), Lecture Notes in Computer Science, vol 12184, Springer, pp.363-376, July 2020.
  68. Kei Kobayashi, Kazuma Nagata, Soh Masuko, Junichi Hoshino: FUROSHIKI: Augmented Reality Media That Conveys Japanese Traditional Culture , ACM SIGGRAPH VRCAI 2019, Short Paper, No. 27, 2019.
  69. Noko Kuratomo, Kazuki Yamada, Soh Masuko, Toshimasa Yamanaka, Keiichi Zempo: Effect of Attention Adaptive Personal Audio Deliverable System on Digital Signage, ACM SIGGRAPH ASIA 2019, Technical Briefs, pp. 118-121, 2019.
  70. Hao Dou, Zhinan Li, Minghao Cai, Kelvin Cheng, Soh Masuko, Jiro Tanaka: Show Something: Intelligent Shopping Assistant Supporting Quick Scene Understanding and Immersive Preview, 21st INTERNATIONAL CONFERENCE ON HUMAN-COMPUTER INTERACTION (HCII 2019), pp.205-218, 2019.
  71. Shihui Xu, Bo Yang, Boyang Liu, Kelvin Cheng, Soh Masuko, Jiro Tanaka: Sharing Augmented Reality Experience Between HMD and Non-HMD User, 21st INTERNATIONAL CONFERENCE ON HUMAN-COMPUTER INTERACTION (HCII 2019), pp.187-202, 2019.
  72. Minghao Cai, Soh Masuko, Jiro Tanaka: Analyzing Interaction in Remote Joint Shopping System, The 12th International collaboration Symposium on Information, Production and Systems (ISIPS 2018), pp.57-58, 2018.(Excellent Paper Award)
  73. Boyang Liu, Soh Masuko, Jiro Tanaka: Gamified Point System On Mobile Device, The 12th International collaboration Symposium on Information, Production and Systems (ISIPS 2018), pp.59-60, 2018.
  74. Yuki Ueda, Kazuma Nagata, Soh Masuko, Junichi Hoshino: Reorientation Method to Suppress Simulator Sickness in Home VR Contents Using HMD, In Proceedings of the International Conference on Entertainment Computing(ICEC2018), pp.228-234, 2018
  75. Kazuma Nagata, Soh Masuko, Junichi Hoshino: Construction of mixed reality story environment based on real space shape, In Proceedings of the International Conference on Entertainment Computing(ICEC2018), pp.260-265, 2018.
  76. Boyang Liu, Soh Masuko, Jiro Tanaka: Interactive Point System Supporting Point Classification and Spatial Visualization, In Proceedings of the 20th International Conference on Human-Computer Interaction (HCI International 2018), HCI (4), pp.78-89,2018.
  77. Minghao Cai, Soh Masuko, Jiro Tanaka: Shopping Together: A Remote Co-Shopping System Utilizing Spatial Gesture Interaction, In Proceedings of the 20th International Conference on Human-Computer Interaction (HCI International 2018), HCI (3), pp.219-232,2018.
  78. Minghao Cai, Soh Masuko, Jiro Tanaka: Gesture-based Mobile Communication System Providing Side-by-side Shopping Feeling, In Proceedings of the 23rd International Conference on Intelligent User Interfaces Companion (IUI’18), No.2, 2018.
  79. Xuan Wang, Chunmeng Lu, Soh Masuko, Jiro Tanaka: Interactive Online Shopping with Personalized Robot Agent, In Proceedings of the 23rd International Conference on Intelligent User Interfaces Companion (IUI’18), No.12, 2018.
  80. Masahumi Muta, Yuka Ishikawa, Toshimasa Yamanaka, Soh Masuko: Oz’s Fitting Room: Fashion Coordination Support System by Digital Signage and Human-driven Virtual Agent, In Proceedings of the 7th ACM International Symposium on Pervasive Displays (PerDis 2018), Article No. 32, 2018.
  81. Yeongnam Chae, Jiu Xu, Bjorn Stenger and Soh Masuko: Color Navigation by Qualitative Attributes for Fashion Recommendation, In Proceedings of 2018 IEEE International Conference on Consumer Electronics (ICCE 2018), pp.559-561,2018.
  82. Yeongnam Chae, Daniel Crane, Bjorn Stenger and Soh Masuko: Image Placement Order Optimization for Mobile Commerce, In Proceedings of 2018 IEEE International Conference on Consumer Electronics (ICCE 2018), pp.115-119,2018.
  83. Keigo Matsumoto, Masahumi Muta, Kelvin Cheng, Soh Masuko: Selecting Moving Targets in AR using Head Orientation, In Proceedings of the International Conference on Artificial Reality and Telexistence & Eurographics Symposium on Virtual Environments(ICAT-EGVE), pp.21-22,2017.(IFIP, Best Poster Award 受賞)
  84. Nakazawa, Mitsuru; Muta, Masahumi; Ookawara, Kazuki; Masuko, Soh : ECEC2017: The Workshop on E-Commerce and Entertainment Computing, In Proceedings of the International Conference on Entertainment Computing (ICEC2017), pp. 502-506,2017.
  85. Yukihiro Achiha, Takayoshi Yamashita, Mitsuru Nakazawa, Soh Masuko, Yuji Yamauchi and Hironobu Fujiyoshi: Word Recognition by Combining Outline Emphasis and Synthesize Background, In Proceedings of the International Conference on Entertainment Computing (ICEC2017), pp.492-496,2017.
  86. Kelvin Cheng, Mitsuru Nakazawa and Soh Masuko: MR-Shoppingu: Physical Interaction with Augmented Retail Products using Continuous Context Awareness, In Proceedings of the International Conference on Entertainment Computing (ICEC2017), pp.452-455,2017.(IFIP, Best Poster Award 受賞)
  87. Masahumi Muta and Soh Masuko: Zapzap: Table Top Device Which Presents the Contents of The Book Vaguely to Support Browsing Books in the Bookstore, In Proceedings of the International Conference on Entertainment Computing (ICEC2017), pp.447-451,2017.
  88. Mitsuru Nakazawa, Jiu Xu and Soh Masuko: Delivering Active Fashion Advertisement to Potential Viewers, In Proceedings of the International Conference on Entertainment Computing (ICEC2017), pp.443-446,2017.(IFIP, Best Demo Award 受賞)
  89. Motoi Okuzono, Masafumi Muta, Soh Masuko, Hayaki Kawata and Jun’ichi Hoshino: Partner Character Attracting Consumers To Real Stores, In Proceedings of the International Conference on Entertainment Computing (ICEC2017), pp.423-426,2017.
  90. Motoi Okuzono, Masafumi Muta, Soh Masuko, Hayaki Kawata and Jun’ichi Hoshino: Tourist Spot Recommendation System with Image Selection Interface, In Proceedings of the International Conference on Entertainment Computing (ICEC2017), pp.419-422,2017.
  91. Syoichiro Ota, Hayaki Kawata, Masafumi Muta, Soh Masuko and Jun’Ichi Hoshino: AniReco: Japanese Anime Recommendation System, In Proceedings of the International Conference on Entertainment Computing (ICEC2017), pp.400-403,2017.
  92. Hayaki Kawata, Kazuki Ookawata, Masafumi Muta, Soh Masuko and Jun’IchiHochino: Lifestyle Agent: The Chat-oriented Dialogue System for Lifestyle management, In Proceedings of the International Conference on Entertainment Computing (ICEC2017), pp.396-399,2017.
  93. Kazuki Ookawara, Hayaki Kawata, Masafumi Muta, Soh Masuko, Takehito Utsuro and Jun’Ichi Hoshino: Deep Photo Rally: Let’s Gather Conversational Pictures, In Proceedings of the International Conference on Entertainment Computing (ICEC2017), pp.387-391,2017.(IFIP, Best Poster Award 受賞)
  94. Masafumi Muta, Soh Masuko, and Adiyan Mujibiya: PhySig: Incorporating Physical Products with Digital Signage in Shopping Environments, In Proceedings of the 2015 International Conference on Interactive Tabletops & Surfaces (ITS’15), pp. 289-294, 2015.
  95. Masafumi Muta, Soh Masuko, Keiji Shinzato, Adiyan Mujibiya: Interactive Study of WallSHOP: Multiuser Connectivity between Public Digital Advertising and private Devices for Personalized Shopping, In Proceedings of the 4th International Symposium on Pervasive Displays (PerDis ’15), pp.187-193, 2015.
  96. Soh Masuko, Masafumi Muta, Keiji Shinzato, Adiyan Mujibiya: WallSHOP: Multiuser Interaction with Public Digital Signage using Mobile Devices for Personalized Shopping, In Proceedings of the 20th International Conference on intelligent User Interfaces (IUI 2015), pp.37-40, 2015.
  97. Takuya Iwamoto, Soh Masuko: Lovable Couch: Dispelling Distrustful Feelings for Couples by Displaying Excitation Based on Heartbeat Changes, In Proceedings of the 6th Augmented Human International Conference (Augmented Human 2015), pp.157-158, 2015.
  98. Soh Masuko, Ryosuke Kuroki: AR-HITOKE: Visualizing Popularity of Brick and Mortar Shops to Support Purchase Decisions, In Proceedings of the 6th Augmented Human International Conference (Augmented Human 2015), pp.185-186, 2015.
  99. Masafumi Muta, Kenji Mukai, Ryoutarou Toumoto, Motoi Okuzono, Junichi Hoshino, Hiromi Hirano, Soh Masuko: Cyber Chamber: Multi-user Collaborative Assistance System for Online Shopping, In Proceedings of the 2014 ACM International Conference on Interactive Tabletops and Surfaces (ITS 2014), pp.289-294, 2014.
  100. Alex Yong-Sang Chia, Keita Yaegashi and Soh Masuko: Image Decolorization by Maximally Preserving Color Contrast, In Proceedings of the 3rd International Conference on Pattern Recognition Applications and Methods (ICPRAM 2014), pp.453-459, 2014.
  101. Yasuyuki Hayashi, Soh Masuko: Visualization of Dimension Measurement Using a Consumer Grade Tablet Camera-Audio Sensor, In Proceedings of the 2013 ACM International Joint Conference on Pervasive and Ubiquitous Computing (UbiComp 2013), pp.131-134, 2013.
  102. Masato Hagiwara, Soh Masuko: KooSHO: Japanese Text Input Environment based on Aerial Hand Writing, NAACL-HLT 2013, pp.24-27, 2013.
  103. Yasuyuki Hayashi, Soh Masuko: AteGau: Projector-Based Online Fashion Coordination System, In Proceedings of the extended abstracts of the 31st annual ACM conference on Human factors in computing systems (CHI EA ’13), pp.973-978, 2013.
  104. Shigaku Iwabuchi, Soh Masuko, Junichi Hoshino: Energy Management System for EV based on User Behavior Induction, In Proceedings of the extended abstracts of the 31st annual ACM conference on Human factors in computing systems (CHI EA ’13), pp.1671-1676, 2013.
  105. Soh Masuko, Yasuyuki Hayashi: KiTeMiROOM: A Fashion-Coordination System for Mobile Devices, In Proceedings of the extended abstracts of the 31st annual ACM conference on Human factors in computing systems (CHI EA ’13), pp.601-606, 2013.
  106. Soh Masuko, Hiroshi Abe: HITOKE: A Study of Queue Visualization of Internet Purchase Information, In Proceedings of the extended abstracts of the 31st annual ACM conference on Human factors in computing systems (CHI EA ’13), pp.1839-1844, 2013.
  107. Soh Masuko, Junichi Hoshino: Heart Rate Control method for a Fitness Game, In Proceedings of NICOGRAPH International, pp.101-106, 2007.
  108. Soh Masuko, Junichi Hoshino: A Fitness Game Reflecting Heart Rate,In Proceedings of the 2006 ACM SIGCHI international conference on Advances in computer entertainment technology(ACE’06), pp.53-59, 2006.
  109. Soh Masuko, Junichi Hoshino: Attentional Behavior Model for a Virtual Character, In Proceedings of the 2005 International Conference on Active Media Technology(AMT2005), pp.511-516, 2005.
  110. Soh Masuko, Junichi Hoshino: Conversational Locomotion of Virtual Characters, In Proceedings of the Social Intelligence and Interaction in Animals, Robots and Agents(AISB05), pp121.-127, 2005.
  111. Soh Masuko, Junichi Hoshino: Composite Head-Eye Motion Model, In Proceedings of the 10th International Conference on Virtual System and Multimedia(VSMM2004), pp.1126-1135, 2004.

招待講演

  1. 益子 宗:[専門セミナー] 5G/Beyond5G時代の新たなサービス実現に向けた取り組み,アプリジャパン 2022,APPS JAPAN 実行委員会 主催, 2022.
  2. 益子 宗:[招待パネル] 国内大手キャリア4社に聞く、XR&メタバース市場戦略,ARISE#3 – Re:ARISE「XRの現在地と未来」,MESON主催, 2022.
  3. 中里仁,朽津光広,益子宗,徳川奎史,久保田啓一,阪口啓,[依頼講演]Beyond 5Gに向けた実証実験フィールドの展開, 信学技報, vol. 122, no. 49, RCS2022-17, pp. 20-25, 2022.
  4. 益子 宗:[特別講演] 楽天モバイルがパートナーと共に創る5Gの未来,Japan IT WEEK春,RX Japan(株)主催, 2022.
  5. 中里 仁, 朽津 光広, 南里 将彦, 久住 仁, 益子 宗, 久保田 啓一, 丸田一輝, 阪口 啓: [招待講演]Beyond 5Gの実現に向けた仮想化エッジクラウド基盤連携に関する研究, 2022年電子情報通信学会ソサイエティ大会, CI-7-4, 2022.
  6. 中里 仁, 朽津 光広, Anil Pawar, 南里 将彦, 久住 仁, 益子 宗, 丸田一輝, 阪口 啓:[招待講演]Beyond 5G実現に向けたエッジクラウド研究開発の取り組み, 光ネットワーク産業・技術研究会 第3回討論会 “公開ワークショップ”, 2021.
  7. 阪口 啓,丸田 一輝,久保田 啓一,福田 英輔 ,中里 仁,朽津 光広,益子 宗: [招待講演] ミリ波+MECが牽引するB5G 〜完全仮想化プラットフォームによる実現〜, 電子情報通信学会,  ネットワーク仮想化研究会, 2021.
  8. 益子 宗:[招待パネル] ニューノーマル時代のXRコミュニケーションのあり方,ARISE LIVE第一回,MESON主催, 2020.
  9. 益子 宗:[招待パネル] モビリティエンタテインメント~これからの車内空間のあり方~, Inter BEE IGNITION, Inter BEE 2019, 2019.
  10. 益子 宗:[招待講演] オンラインとオフラインの境界をCXで溶かす試み, Next Retailing, デジタルサイネージジャパン2019, 2019.
  11. 益子 宗:[招待講演] デジタルサイネージコンソーシアム オープンラボ,(一社)デジタルサイネージコンソーシアム,2019.
  12. 益子 宗:[招待講演] エキスパートと考える、最先端研究とビジネスの接合,AI TALK NIGHT vol.5 , 株式会社レッジ, 2018.
  13. 益子 宗:[基調講演] ショッピングを媒介にする新たなメディア体験, Inter BEE 2017, 2017.
  14. 益子 宗:[招待講演] Society5.0で変わる新しいメディア体験, Inter BEE 2017, 2017.
  15. 益子 宗:[招待講演] アワード受賞企業から学ぶ、デジタルサイネージのコンテンツ企画・演出, デジタルサイネージコンソーシアム勉強会,(一社)デジタルサイネージコンソーシアム, 2017.
  16. 益子 宗:[招待講演] ネット側からのデジタルサイネージへのアプローチ, デジタルサイネージジャパン2016, 2016.
  17. 益子 宗,林 靖之:[招待講演] 新たな消費者体験の実現に向けたプロジェクションマッピング技術の可能性と展望,第18回日本バーチャルリアリティ学会大会,pp.376-377,2013.
  18. 益子 宗:[特別講演] 未来のお買い物を支援するインタフェース開発と取り組み, 信学技報, vol.112, no.225, PRMU2012-53, pp.13-18, 2012.

解説/記事/雑記

  1. 阪口 啓, 中里 仁,久保田 啓一,福田 英輔,朽津 光広,益子 宗:B5G/6Gにおけるエッジコンピューティングの役割と超スマート社会への展開,電子情報通信学会会誌,Vol.106, No.2, pp.129-135, 2023. 
  2. 岩本 拓也, 益子 宗,木村 俊也:企業の研究に特化したカンファレンスCCSEの報告, 人工知能学会誌, Vol.36 No.2,pp.147-150, 2021.
  3. 益子 宗:次世代ショッピング体験の実現に向けた研究開発と取り組み,次世代店舗,第2号,別冊 NTS JOURNAL,株式会社エヌ・ティー・エス, 2019.
  4. 益子 宗:新たな顧客体験を生むオンラインとオフラインの融合,アド・スタディーズ,70号,公益財団法人 吉田秀雄記念事業財団, 2019.
  5. 益子 宗:VISIT MEMBER’S ROOM -会員企業訪問記- 第49回 楽天株式会社 楽天技術研究所,つくばサイエンス・アカデミー会誌 No.36, p.24, 2019.
  6. 益子 宗:筑波大学と楽天による新しい店舗システムに関する教育研究一体型産学連携,つくばサイエンス・アカデミー会誌 No.33, pp.17-18, 2018.
  7. 益子 宗:新しい消費体験の実現に向けた研究開発と取り組み, 画像ラボ,Vol.24, no.6, pp.17-25,2013.
  8. 益子 宗,星野 准一:ゲームの社会応用-エクサテインメント,画像電子学会誌,Vol.3,No.6,pp.921-925,2006.

口頭発表

  1. 弓削 元量, 坪内 孝司, 井上 円, 鄭 嘉善, 益子 宗:4G/5G 通信を用いる映像転送のリアルタイム性についての考察, 日本機械学会 関東支部 第29期総会・講演会, 17G11 , 2023.
  2. 井上 円,桜井 広和,ウー シュエハン,幸田 健介,チェング ケルビン,益子 宗:デジタルツインを活用した実車とシミュレータとのリアルタイムレースバトルの実現, 1P-66, インタラクション2023, 2023.(インタラクティブ発表賞 受賞)
  3. 徳川 奎史, 丸田一輝, 久保田 啓一, 阪口 啓, 中里 仁, 朽津 光広, 益子 宗, 中継局を含むミリ波B5G実証フィールドと高精度伝搬測定システムの構築, 信学技報, vol. 121, no. 391, RCS2021-272, pp. 114-119, 2022.
  4. 中里 仁, 朽津 光広, Anil Pawar, 益子 宗, 徳川 奎史, 久保田 啓一, 丸田一輝, 阪口 啓:B5Gエッジクラウドにおける分散マイクロサービスに関する実証実験, 信学技報, vol. 121, no. 391, RCS2021-263, pp. 62-67, 2022.
  5. 中里 仁, 朽津 光広, 南里 将彦, 久住 仁, 益子 宗, 丸田一輝, 阪口 啓:Beyond 5Gの実現に向けたエッジクラウドに関する研究開発, CCSE2021, 2021.
  6. 中里仁, 朽津光広, 南里将彦, 久住仁, 益子宗, 丸田一輝, 阪口啓:Beyond 5Gの実現に向けた仮想化エッジクラウド基盤, 2021年電子情報通信学会ソサイエティ大会, B-6-39, 2021.
  7. 福間 愛富 , 土田 修平 , 西山 奈津美 , 田中 真一 , 工藤 亮 , 幸田 健介 , 益子 宗 , 寺田 努 , 塚本 昌彦:スポーツイベントにおける帰宅分散実現のための帰宅行動分析(1):定性的分析, エンタテインメントコンピューティングシンポジウム論文集, pp.305–312, 2021.
  8. 福間 愛富 , 土田 修平 , 西山 奈津美 , 田中 真一 , 工藤 亮 , 幸田 健介 , 益子 宗 , 寺田 努 , 塚本 昌彦:スポーツイベントにおける帰宅分散実現のための帰宅行動分析(2):定量的分析, エンタテインメントコンピューティングシンポジウム論文集, pp. 313 – 321, 2021.
  9. 吉原大智,飯尾尊優, 益子宗,山中敏正,鈴木健嗣美:購入者のレビューを用いた2体のロボットによる会話的情報提供システム,インタラクション2021論文集, 3A-15, 2021.
  10. 北山翼,小池英樹,益子宗,落合裕美:5Gを利用したボールカメラ映像のライブストリーミングに関する研究,インタラクション2021論文集, 2P-03, 2021.
  11. 長田 一馬,小林 桂,益子 宗,星野 准一:積み木を利用した複合現実コンテンツにおける点群処理,インタラクション2020論文集,2B-37,pp.626-628, 2020.
  12. 小西 優実,益子 宗,落合 裕美,小池 英樹:全天球カメラを用いた視線推定技術の提案,インタラクション2020論文集,2P-76,pp.755-757, 2020.
  13. 秋山真範,牟田将史,落合裕美,藤井靖史,益子宗,“Vプロ:VR空間での接客を可能にする遠隔接客システム”, インタラクション2019論文集, 3D-64,2019.
  14. 落合 拓朗,植田 裕貴,藤田 智,益子 宗,星野 准一,“リダイレクト・ネスト手法:バーチャル環境に固定された視覚的オブジェクトを用いたVRリダイレクション手法”, インタラクション2019論文集, 2P-77,2019.
  15. 清水 友順 , 双見 京介 , 牟田 将史 , 益子 宗 , 寺田 努 , 塚本 昌彦:ランキングバイアスの緩和に向けたポジティブ情報の利用と閲覧パターンの分析,情報処理学会研究報告.HCI, 2019-HCI-187(5), pp.1-7, 2019.
  16. 落合 拓朗 , 藤田 智 , 益子 宗 , 星野 准一:視線情報に基づいた嗜好分析から商品推薦を行うVRショッピングシステム,情報処理学会研究報告.HCI, 2019-HCI-184(3), pp.1-7, 2019.
  17. 藤田 智 , 河田 隼季 , 益子 宗 , 星野 准一:実店舗での購買支援を目的とした複合現実空間内の仮想キャラクタシステム,情報処理学会研究報告.HCI, 2019-HCI-176(10), pp.1-6, 2018.
  18. 工藤 優香,益子 宗,山中 敏正:消費者の購買における認知的不協和とオンラインレビュー~日本人を対象とした自由選択パラダイムによる実験~, 第13回日本感性工学会春季大会, WG1-6, 2018.
  19. 小関 美咲,益子 宗,内山 俊朗,山中 敏正:購買行動における映像再生速度の効果の検証~スマートフォンを用いたオンラインショッピングを想定して~, 第13回日本感性工学会春季大会, WP2-37, 2018.
  20. 勝部 里菜,中澤 満,益子 宗,内山 俊朗:engawa:空間内部の様子を可視化し,外部に発信するシステム, 映情学技報, vol.42, no.12, AIT2018-74, pp.119-122, 2018.
  21. 工藤 優香,益子 宗,山中 敏正:オンラインレビューが購入製品決定後に生じる認知的不協和に与える影響, 第19回日本感性工学会大会, E28, 2017.
  22. 工藤 優香,益子 宗,山中 敏正:オンラインレビューが購入製品決定後に生じる認知的不協和に与える影響, 第12回日本感性工学会春季大会, P-12, 2017.
  23. Oscar E.SAKAY R., Soh MASUKO, Toshimasa YAMANAKA:The Effect of Shadows on “Deliciousness and Freshness, Impression on Food Images Phase 1:Shadow template and creation of food images, 第12回日本感性工学会春季大会, P-19, 2017.(日本感性工学会, 優秀発表賞 受賞)
  24. 奥薗 基,牟田 将史,益子 宗,石田 正則,星野 准一:実店舗に誘客するパートナーキャラクターシステムの構築, 情報処理学会研究報告.HCI, 2017-HCI-172(4), pp.1-6, 2017.
  25. 長田 一馬,岩淵 志学,益子 宗:プレゼンテーションにおける実空間とオンライン空間の聴衆コンテクストの融合, 第25回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ(WISS2017)予稿集,1-A05, 2017.
  26. 植田 裕貴(筑波大),益子 宗(楽天),星野 准一:VRショールームのためのVR酔いを抑えた歩行移動インタフェース, 第25回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ(WISS2017)予稿集,1-A06, 2017.
  27. 岩淵 志学,益子 宗:Eコマースと実世界の購買コンテクストを同期する販売ボックス, 第25回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ(WISS2017)予稿集,2-A03, 2017.
  28. 牟田 将史, 毛利 悠美子, 益子 宗:デジタルサイニャージ:保護猫の里親探しを支援するための,猫と遠隔でふれあえるデジタルサイネージ, 第25回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ(WISS2017)予稿集, 2-A10, 2017.
  29. 河田 隼季 , 大河原 一輝 , 牟田 将史 , 益子 宗 , 星野 准一:Lifestyle Agent:生活習慣管理の意識付けを支援する対話システム,情報処理学会研究報告.HCI, 2017-EC-43(12), pp.1-6, 2017.
  30. 太田 祥一郎,河田 隼季,牟田 将史,益子 宗,星野 准一:AniReco:ユーザの嗜好を反映させたアニメ作品推薦システム, 情報処理学会研究報告.HCI, 2017-HCI-172(10), pp.1-8, 2017.
  31. 中澤 満, 徐 玖, 益子 宗:通行客の閲覧可能性を考慮したファッションサイネージの配信, 第24回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ(WISS2016)予稿集, pp.219-220, 2016.
  32. 牟田 将史, 益子 宗:zapzap:書籍の内容をあいまいに提示して購買意欲を高めるテーブルトップ型デバイスの試作, 第24回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ(WISS2016)予稿集, pp.311-312, 2016.
  33. 中川 慎哉, 岩淵 志学, 益子 宗, 田中 二郎:美味しさを伝えるための食事音に応じた視覚的表現提示システム,第23回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ(WISS2015)予稿集, pp.209-210, 2015.
  34. 牟田 将史, 益子 宗:ZenTravel:VRヘッドマウントディスプレイを利用した,周辺環境を考慮しやすい宿泊施設検索システム,第23回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ(WISS2015)予稿集, pp.195-196, 2015.
  35. 古田島 裕斗, 岩淵 志学, 益子 宗, 田中 二郎:GazeVoting:視線を用いた協調Webブラウジング,第23回インタラクティブシステムとソフトウェアに関するワークショップ(WISS2015)予稿集, pp.149-150, 2015.
  36. 大河原 一輝, 牟田 将史, 平野 廣美, 益子 宗, 星野 准一:ECサイトにおける店舗推薦システムに向けた類似店舗抽出手法,情報処理学会研究報告.HCI, 2015-HCI-162(13), pp.1-8, 2015.
  37. 奥薗 基, 牟田 将史, 平野 廣美, 益子 宗, 星野 准一:複数人での旅行における嗜好分析による観光地推薦システムの提案,情報処理学会研究報告.HCI, 2015-HCI-162(19), pp.1-8, 2015.
  38. 高部 拓人,岩淵 志学,益子 宗,田中 二郎:Glass 型端末とスマートフォンを連携した客と店員間のコミュニケーション機会を提供するシステム,インタラクション2015, A21, pp.229-232, 2015.
  39. 夛田 一貴,岩淵 志学,益子 宗,田中 二郎:パッシブ無線通信を用いた実世界とweb間の双方向商品推薦システムの提案,インタラクション2015, A60, pp.381-384, 2015.
  40. 濱 聡子,岩淵 志学,益子 宗,田中 二郎:拡張現実感を用いたロイヤルティ・ポイントの可視化,インタラクション2015, C10, pp.759-761, 2015.
  41. 牟田 将史,益子 宗,新里 圭司,Adiyan Mujibiya:WallSHOP:Webブラウザのみで動作する複数人が携帯端末から操作可能なデジタルサイネージ,インタラクション2015, C26, pp.826-831, 2015.
  42. 岩本 拓也,益子 宗:心拍変動を用いた出会いの場における不信感払拭支援システム Lovable Couch,インタラクション2015, C39, pp.866-871, 2015.
  43. 小川 直記,岡部 誠,尾内 理紀夫,益子 宗,平野 廣美:配置と時間による可読性を維持した画像内文字提示手法,WISS2014(ロングペーパー), pp.55-60, 2014.
  44. 牟田 将史, 益子 宗, 新里 圭司, Adiyan Mujibiya:WallSHOP:遠隔操作可能な商品情報配信用デジタルサイネージ,WISS2014, pp.149-150, 2014.
  45. 奥薗 基, 牟田 将史, 平野 廣美, 益子 宗, 星野 准一:複数人の嗜好分析による観光地推薦システムの提案,WISS2014, pp.147-148, 2014.
  46. 岩本 拓也, 益子 宗:Lovable Couch :心拍変動の可視化による異性への不信感の払拭の検討,WISS2014, pp.159-160, 2014.
  47. 山路 大樹, 岩淵 志学, 益子 宗, 田中 二郎:EC サイトにおける拡張現実を用いた商品の大きさと重さの提示手法の検討,WISS2014, pp.191-192, 2014.
  48. 大河原一輝, 平野廣美, 益子 宗, 林靖之, 星野准一, RakuTenpo:ショッピングモール型ECサイトにおける店舗視覚化システム, 情処報 HCI, Vol.2014-HCI-157, No.6, pp.1-6, 2014.
  49. 大河原一輝, 平野廣美, 益子 宗, 林靖之, 星野准一:モール型ECサイトにおける店舗の回遊性を考慮した店舗視覚化システム, インタラクション2014,B4-7, pp.496-500, 2014.
  50. 牟田将史, 向健次, 東本遼太郎, 益子 宗, 平野廣美, 林靖之, 星野准一:Cyber Chamber:オンラインショッピングにおけるプロジェクタとタブレット端末を用いた複数人での購買活動支援システム, インタラクション2014, B0-3, pp.340-345, 2014.
  51. 田中 舜一,岩淵 志学,益子 宗,田中 二郎:誌面におけるリアルタイム情報の重畳表示を用いた商品購入支援システム,インタラクション2014, C1-2, pp.580-582, 2014.
  52. 菅野 恭平,岩淵 志学,益子 宗,田中 二郎,実世界アフィリエイト広告表示システムの提案,インタラクション2014, pp.367-370, B0-9, 2014.
  53. 塚田 裕太,岩淵 志学,益子 宗,田中 二郎:着用時のコンテキストと照らし合わせる服装コーディネート支援システムの提案,インタラクション2014, C0-5, pp.549-553, 2014.
  54. ダワースレン・エンクバト,岩淵 志学,益子 宗,田中 二郎:つながり X-HairStyle:直感的なヘアスタイル発見支援システム,インタラクション2014, A6-2, pp.321-325, 2014.
  55. 土佐 伸一郎,岩淵 志学,益子 宗,田中 二郎:購買欲を刺激するための拡張現実感を用いたクーポン利用購買支援システム,インタラクション2013, 3EXB-36, pp.715-718,2013.
  56. 大江 龍人,岩淵 志学,益子 宗 :商品のサイズ感が伝わる多視点画像の記録閲覧システム,インタラクション2013,3EXB-50,pp.770-775,2013.
  57. 金子 将大,岩淵 志学,益子 宗,田中 二郎:購買意欲を向上させるための持ち物自慢支援システム,インタラクション2013,3EXB-10, pp.601-603,2013.
  58. 小林 智輝,岩淵 志学,益子 宗,田中 二郎:仮想置き換えによる買い替え支援,インタラクション2013,3EXB-23, pp.657-659,2013.
  59. 塚田 裕太,岩淵 志学,益子 宗,田中 二郎:商品利用時のコンテキストを提示する試着ミラーの提案,インタラクション2013,2EXB-47,pp.526-529, 2013.
  60. 萩原 正人,益子 宗:KooSHO 空中での手書きジェスチャーに基づく日本語入力環境,言語処理学会第19回年次大会(NLP2013),P2-4,pp.414-417,2013.
  61. 益子 宗,林 靖之,星 鉄矢:eコマースのためのサイズ感を考慮したファッションコーディネート支援, 2012年映像情報メディア学会年次大会,デモ作品発表,2012.
  62. Masafumi Muta, Soh Masuko, Junichi Hoshino:Intelligent Closet:Efficient Browsing of Clothes for On-Line Fashion Shopping,電子情報通信学会ソサイエティ大会講演論文集, BS-5-34, 2012.
  63. 牟田将史, 益子 宗, 星野准一:ディスプレイ上におけるコーディネートを考慮した衣服探索を支援するシステム,第11回情報科学技術フォーラム(FIT2012), 11(3), pp.405-406,2012.
  64. 酒巻 隆治 , 加茂 浩之 , 益子 宗:スマートフォンのためのファッション検索インタフェースの提案,日本デザイン学会,第59回春季研究発表大会, 1-04,2012.
  65. 牟田 将史, 益子 宗, 星野 准一:衣服の通信販売サイトにおける商品探索支援システム,情報処理学会,エンタテインメントコンピューティング(EC)研究会, Vol.2012-EC-24, No.2, pp.1-5,2012.
  66. 岩淵 志学, 益子 宗, 星野 准一:EV利用者の行動解析および充電時刻の推薦による地域エネルギーシステムの効率化手法, 信学技報, vol.111, no.444, IA2011-73, pp.47-52, 2012.(電子情報通信学会, インターネットアーキテクチャ研究賞 受賞)
  67. ダワースレン エンクバト,城崎 亮 ,岩淵 志学,益子 宗,田中 二郎:つながりテーブル:実物の本を用いた関連商品探索システム,インタラクション2012,2EXB-31,pp.635-640,2012.
  68. 彭 昶,李 雲,岩淵 志学,益子 宗,田中 二郎:ハンドジェスチャインタラクションを用いた複数ユーザによるお買い物インタフェース,インタラクション2012,1EXB-48,pp.421-426,2012.
  69. 大江 龍人 ,韮澤 賢三 ,岩淵 志学,益子 宗,田中 二郎:身体動作を用いて商品サイズを絞込む検索インタフェースの設計と評価,インタラクション2012,2EXB-09,pp.509-514,2012.
  70. 酒巻 隆治,小池 宏幸 ,益子 宗:色弱者に対する実世界カラーピッカーの検討,インタラクション2012,1EXB-26,pp.287-292,2012.
  71. 益子 宗,シルメンバータル ミャグマルスレン,酒巻 隆治:KiTeMiROOM :オンラインショッピングのためのファッションコーディネート検索システムの提案 ,インタラクション2012,3EXB-07,pp.807-812,2012.(情報処理学会, インタラクティブ論文賞 受賞)
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  73. Chang Peng, Unseok Lee, Shigaku Iwabuchi, Soh Masuko, Jiro Tanaka:Coordinated Shopping:Virtual Fitting Multi-User Interface, 第4回楽天研究開発シンポジウム, 2011.
  74. Davaasuren Enkhbat,城崎 亮,岩淵 志学,益子 宗,田中 二郎:つながりExplorer-Real:実空間における商品間の関連の可視化手法の検討, 第4回楽天研究開発シンポジウム, 2011.
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